Comuna Giroc, cu sediul în loc. Giroc, str. Semenic nr. 54, jud. Timiș, în temeiul Hotărârii Consiliului local al comunei Giroc nr. 11 din 31.01.2019, privind aprobarea Metodologiei de atestare a persoanelor fizice pentru îndeplinirea funcției de administrator de condominii în Comuna Giroc, județ Timiș, constituirea Comisiei de Atestare și a Comisiei de Soluționare a Contestațiilor, organizează, în data de 09.04.2025 - ora 14.00, concurs pentru atestarea administratorilor de condominii aflate pe raza localităților Chișoda și Giroc.
Calendarul concursului:
Până la data de 08.04.2025, ora 11.00 documentele potențialilor administratorii de condominii, se vor depune, conform prezentului anunț, la Compartimentul Juridic din cadrul Primăriei Comunei Giroc,
Susținerea concursului de atestare a funcției de administrator de imobile va avea loc la data de 09.04.2025 - ora 14.00, în incinta Primăriei Comunei Giroc, la adresa mai sus menționată (Pentru detalii suplimentare avem rugămintea să vă adresați Compartimentului Juridic).
Documentele necesare participării la concurs sunt:
- Curriculum vitae;
- Copii de pe actele de stare civilă (legalizate sau certificate pentru conformitate cu originalul);
- Copii ale actelor de studii (legalizate sau certificate pentru conformitate cu originalul)
- Copie a certificatului de pregătire profesională pentru funcția de administrator de condominii, organizat în condițiile legii (legalizată sau certificată pentru conformitate cu originalul)
- Cazierul judiciar care să ateste că nu a suferit nicio condamnare, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru o infracțiune de natură economico-fmanciară;
- Cazierul fiscal;
- Adeverința medicală din care să rezulte că sunt apți din punct de vedere medical;
- Copia chitanței care certifică achitarea taxei de înscriere la examenul de atestare.
Examenul de atestare și bibliografia acestuia
Examenul de atestare va consta dintr-un test grilă, având 20 de subiecte, punctat cu câte 5 puncte fiecare. Pentru a putea fi declarat admis solcitantul trebuie să cumuleze minim 70 puncte. Subiectele vor fi formulate, fiind întemeiate pe Legea nr. 196/2018, privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor.
Organizarea și susținerea examenului de atestare
Pot fi atestate ca administratori de imobile numai persoanele fizice care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiții:
- Capacitate deplină de exercițiu;
- Apt din punct de vedere medical pentru a îndeplini funcția de administrator de condominii;
- Nu a suferit o condamnare printr-o hotărâre judecătoarească, rămasă definitivă, pentru săvârșirea unei infracțiuni sau să nu fie în curs de urmărire penală sau de judecată pentru săvârșirea unei infracțiuni de natură economico-financiară;
- Pregătirea profesională corespunzătoare, dovedită prin diplomă de bacalaureat sau prin certificat de calificare în meseria de „administrator de condominii”;
- Cetățenia română și domiciliul în România;
- Cunoaște limba română, scris și vorbit;
- Vârsta de minimum 18 ani împliniți;
- Au urmat un curs de pregătire profesională pentru funcția de administrator de condominii, organizat în condițiile legii;
Certificarea calităților profesionale ale persoanelor care doresc să practice activitatea de administrare a condominiilor la asociațiile de proprietari se va face de către comisia de atestare.
După depunerea dosarului cuprinzând actele solicitate, Compartimentul Juridic va verifica actele depuse, va solicita, după caz, completarea sau modificarea acestora, va întocmi și va publica listele cu persoanele fizice care vor susține examenul de atestare, data, ora și locul susținerii acestuia, bibliografia în baza căreia vor fi elaborate subiectele examenului de atestare, termenul de depunere a contestațiilor și termenul de soluționare al acestora.
Lista cu persoanele fizice propuse de Compartimentul Juridic spre atestare vor fi înaintate comisiei de atestare.
Persoanele fizice ale căror dosare au fost respinse pot depune contestații în termen de 24 de ore de la afișarea listelor cu persoanele fizice care vor susține examenul de atestare. Soluționarea acestor contestații se va face de către Compartimentul Juridic în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere al contestațiilor.
Rezultatele obținute în urma examenului de atestare vor fi afișate de către Compartimentul Juridic în cel mult 10 zile lucrătoare de la data susținerii acestuia.
Persoanele fizice care nu au promovat examenul de atestare pot depune contestații în termen de 5 zile lucrătoare de la afișarea rezultatelor. Soluționarea acestor contestații se va face de către comisia de atestare în termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere al contestațiilor.
Rezultatele finale ale examenului de atestare vor fi afișate de Compartimentul Juridic în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data soluționării contestațiilor.
Persoanele fizice care au susținut și promovat examenul de atestare vor fi validate în urma unei hotărâri a Consiliului Local al Comunei Giroc.